Dwa całkowicie nowe statki z napędem hybrydowym, zaprojektowane do zasilania metanolem i zwiększające o 80% pojemność na trasie Belfast-Heysham, będą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na pojemność i zrównoważoną wydajność. Budowa statków NewMax rozpocznie się już wkrótce, a ich wypłynięcie na Morze Irlandzkie nastąpi w 2025 roku.
Prom Stena Vision kończy swoją ponad 12-letnią przygodę na polsko-szwedzkiej trasie.
Nowy 240-metrowy prom klasy E-Flexer Stena Ebba, w poniedziałek wieczorem wypłynie z Gdyni do Karlskrony. Dzięki wprowadzeniu kolejnej jednostki, we flocie Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki.
Nowy prom Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle już 2 stycznia 2023. Tym samym flota Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona zostanie znacznie unowocześniona.
W sobotę (3 września) odbyła się ceremonia nadania nazwy nowej jednostce na linii Gdynia-Karlskrona. Szampana na burcie promu Stena Estelle rozbiła wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, Katarzyna Gruszecka-Spychała, matka chrzestna statku.
W odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na przewozy w rejonie Morza Bałtyckiego, Stena Line wprowadzi na trasę Gdynia-Karlskrona dwa zupełnie nowe promy ro-pax klasy E-Flexer, o długości 240 m. Jednostki E-Flexer to promy nowej generacji: nowoczesne, paliwooszczędne, wyznaczające nowy standard w zakresie ograniczenia emisji i kosztów oraz podniesienia efektywności energetycznej i wydajności. Są one istotną częścią realizacji strategii Stena Line dotyczącej zrównoważonego rozwoju w żegludze.
Z lądu i powietrza trwają poszukiwania mężczyzny, który w sobotę wypadł na Bałtyku za burtę promu Stena Vision, płynącego w kierunku Gdyni. Wypadek miał miejsce około ośmiu mil morskich na północ od Rozewia.
W porcie w Gdyni zatrzymano mężczyznę, który groził wysadzeniem jednego z portów. Trwa przeszukiwanie promu.
W 2020 roku operator promowy Stena Line kontynuował plan redukcji emisji całkowitej CO2 i w związku z tym obecnie wyprzedza o dziesięć lat cele Międzynarodowej Organizacji Morskiej w zakresie obniżenia emisji w żegludze międzynarodowej. Oprócz tego szwedzkie przedsiębiorstwo żeglugowe chce przyspieszenia przejścia na żeglugę wolną od paliw kopalnych i przedstawia swój plan ograniczenia emisji całkowitej CO2 nawet o 30% do 2030 r.
Stena Line, szwedzki operator promowy od 25 lat obecny również w Polsce, zwiększył liczbę zatrudnionych kobiet na stanowiskach kierowniczych aż o 42% w ciągu zaledwie 5 Lat. Nowy ambitny cel to zapewnienie, aby do końca przyszłego roku kobiety stanowiły 30% wszystkich liderów w firmie.
Baltic Power rozmawia z rybakami z polskiego wybrzeża
20 maja rozpocznie się 16. edycja ćwiczeń taktyczno-specjalnych pk. "Renegade/Sarex-24"
Nadir i Zenit - nowe Omegi w barwach Politechniki Morskiej w Szczecinie ochrzczone
Kolejne ataki Huti na żeglugę na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Noc Muzeów 2024 w Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury